Jak zarządzać zdalnym zespołem?
1. Twój zespół może czuć się odizolowany.
Nawet najbardziej doświadczony pracownik zdalny może czuć
się trochę, dobrze, samotny, co jakiś czas. Ale jeśli uważasz, że to tylko
kwestia twojego pracownika, pomyśl jeszcze raz. Odłączony pracownik może z
czasem stać się mniej produktywny i zwolniony, powodując negatywny efekt
falowania w całym zespole - i całej firmie.
2. Trudniej jest dowiedzieć się o problemach.
Myślisz, że wszystko idzie dobrze z twoją
grupą. Przypisałeś projekt i wszyscy wydają się ciężko nad nim
pracować. To znaczy, dopóki nie upłynie termin i dopiero wtedy dowiesz
się, że jeden z twoich pracowników ma problem z dostępem do systemu twojej
firmy.
3. Musisz być proaktywny w udostępnianiu informacji.
Gdy masz tradycyjną firmę biurową, udostępnianie informacji
jest łatwe. Zwołujesz spotkanie, zespół zbiera się w sali konferencyjnej i
rozmawiasz o wszelkich nowych inicjatywach lub planach. Ale kiedy twój
zespół jest rozproszony po całym świecie, łatwiej jest zapomnieć o
udostępnianiu informacji. To samo dotyczy również członków twojego
zespołu.
4. Musisz przejść przez mentalność biurową.
Jeśli jesteś przyzwyczajony do pracy w biurze i trzymania
pracowników w pobliżu, może być trudno przyjąć mentalność zdalnej pracy.
Zamiast skupiać się na tym, że twój zespół nie jest razem,
zastosuj nowy sposób myślenia, który obejmuje konfigurację zdalnego
zespołu i zdaj sobie sprawę, że Twoja firma może funkcjonować całkiem
dobrze, nie będąc fizycznie razem.
5. Strefy czasowe.
Jedną z największych zalet posiadania odległej firmy jest
to, że możesz przyciągać talenty najwyższej klasy z dowolnego miejsca na
świecie. To powiedziawszy, jedną z najtrudniejszych rzeczy w zarządzaniu
zdalną siłą roboczą jest właśnie to - posiadanie członków zespołu, którzy są
daleko na całym świecie.
6. Twoi pracownicy są zajęci własnymi sprawami.
Być może zatrudniłeś kilku stałych freelancerów, którzy
pomogą ci pracować nad różnymi projektami w Twojej firmie. Z natury
freelancerzy zazwyczaj żonglują kilkoma koncertami naraz, a okazuje się, że
twoi freelancerzy nie są wyjątkiem. Może to nie być tak ważne, gdy masz
zwykłe biuro - a od freelancerów oczekuje się pracy w biurze - to samo nie
dotyczy prawdy, gdy pracują w domu, w lokalnym Starbucks, a nawet na plaży na
Hawajach.
Chociaż nie możesz zabronić freelancerom pracy dla więcej
niż jednego klienta naraz, możesz obejść potencjalny problem, sprawdzając
wykwalifikowanych i zaangażowanych kandydatów podczas procesu rozmowy
kwalifikacyjnej. Możesz poinformować ich, że praca, nad którą się
zastanawiają, powinna zająć określony czas, na przykład około sześciu godzin
dziennie, a następnie dowiedzieć się, czy naprawdę mają czas na podjęcie pracy,
gdyby im ją zaoferowano. . Będąc szczerym z góry, oboje możecie oszczędzić
sobie stresu.
Komentarze
Prześlij komentarz